Reparaties
Aan elke woning moet zo nu en dan wat gebeuren. In principe ben je als huurder verantwoordelijk voor klein onderhoud, zoals het repareren van een lekkende kraan. Wat we precies van je verwachten staat in de voorwaarden van het huurcontract (Artikel 19: Besluit kleine herstellingen). Groter onderhoud is natuurlijk onze verantwoordelijkheid.
Een reparatieverzoek: hoe werkt dat?
Je kunt een afspraak voor een reparatie telefonisch op (050) 402 37 50 met ons inplannen tijdens openingstijden.
Voor de meeste reparaties komen onze eigen vakmannen bij je langs. Soms sturen we een ander bedrijf bij je langs. Dat hoor je altijd van tevoren van ons. We laten je weten wanneer je ons kunt verwachten.


De reparatiewijzer: wat doe jij en wat doen wij?
Een goed onderhouden woning zorgt voor meer woonplezier. Groot onderhoud en grote reparaties doen wij. Klein onderhoud en kleine reparaties doe je zelf. Op de pagina 'Onderhoud- en reparatiewijzer' lees je wat je zelf moet doen of laten doen. Én wat wij voor je doen.
Deze servicepartners kun je rechtstreeks bellen
Verwarmingsinstallatie
Rioolverstopping
Kunststof kozijnen
Glasschade
Veelgestelde vragen
-
Ja, dat kan. Je wordt dan voor €3,58 (prijspeil 2022) per maand lid van het Fonds Klein Onderhoud (FKO). Wij voeren reparaties dan kosteloos voor je uit. Denk aan reparaties aan scharnieren of sloten van binnendeuren, het vervangen van een kraan of het vastzetten van een stopcontact. In de Reparatiewijzer staat waarvoor je ons kunt bellen.
Als je direct bij het tekenen van het huurcontract lid wordt, betaal je geen extra kosten. Besluit je later deel te nemen? Dan betaal je eenmalig €40,- aansluitkosten.
-
In het huurcontract staat of je lid bent van het Fonds Klein Onderhoud.
-
Je kunt het reparatieverzoek bij ons indienen. Als het nodig is nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we jou dit te doen.
-
Wil je per e-mail of brief aan ons uitleggen waarom je het niet eens bent met het bedrag? Dan kijken wij hoe de rekening tot stand is gekomen. Klopt er iets niet? Dan herstellen wij dat natuurlijk.
Wil je graag uitstel van betaling? Geef dat dan ook aan in je e-mail of brief.
-
Ja, natuurlijk kan dat. Neem tijdig telefonisch contact met ons op. Dan annuleren wij de afspraak of plannen we de afspraak op een ander moment.
-
Heb je een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan Boekema via (050) 579 14 68.

