Ik zoek een woning
Wij verhuren ruim 7.300 sociale huurwoningen. De woningen staan in verschillende dorpen en de stad Groningen in de gemeenten Groningen, Eemsdelta en Het Hogeland. Voor woningen in heel Groningen kan je je inschrijven via Groningen Huurt.
Veelgestelde vragen
over het zoeken van een woning-
Het kan zijn dat je door je situatie dringend een andere woning nodig hebt. Dan kan je een aanvraag doen voor urgentie. Om urgentie aan te vragen moet je voldoen aan een aantal voorwaarden. Lees hier meer over de voorwaarden.
-
Als je bent ingelogd op Groningen Huurt zie je bij iedere woningadvertentie je persoonlijke slaagkans: zeer hoog, hoog, gemiddeld, laag of zeer laag. Deze slaagkans laat zien hoeveel kans je maakt op de betreffende woning.
Verder zie je bij elke advertentie hoeveel reacties er geplaatst zijn en wat je voorlopige positie is op dat moment.
-
Ja, dat is mogelijk. Onze tijdelijke woningen worden verhuurd via Carex. Carex sluit een contract met je af voor bepaalde tijd. Je hebt dan geen recht op vergoedingen en geen voorrang op vervangende woonruimte.
Voor het aanbod van tijdelijke woonruimte kan je contact opnemen met Carex.
-
Vrije sectorwoningen zijn woningen waarvoor je geen huurtoeslag krijgt. Een vrije sectorwoning hoeft niet verdeeld te worden via de regels die gelden voor sociale huurwoningen. Wierden en Borgen kan verschillende eisen stellen om in aanmerking te kunnen komen voor een vrije sectorwoning, zoals een inkomenseis.
-
Ja, wij verhuren seniorenwoningen. Het woningaanbod vind je op Groningen Huurt.
Veelgestelde vragen
over Groningen Huurt-
Als je je wachtwoord vergeten bent kan je via de site van Groningen Huurt een nieuw wachtwoord aanmaken. Je ontvangt dan een e-mail met een link in het bericht.
-
Dit kan meerdere redenen hebben. Het kan zijn dat je bruto inkomen, huishoudsamenstelling en/of woonwensen op Groningen Huurt niet juist zijn ingesteld. Hierdoor zie je dan geen passend aanbod. Je kan dit zelf aanpassen in je profiel op Groningen Huurt.
Het kan ook zijn dat je een medeaanvrager hebt die is uitgeschreven op je registratie. Het inkomen van de medeaanvrager wordt dan nog wel meegenomen in het huishoudinkomen. Hierdoor kan je inkomen hoger uitvallen en krijg je geen passende woningen te zien. Is dit het geval? Neem dan contact met ons op.
-
Ben je uitgeschreven omdat je de verlengingskosten niet hebt betaald? Dan kan je deze binnen 1 jaar na de uitschrijfdatum alsnog betalen. Je inschrijving wordt dan hersteld.
Ben je langer dan 1 jaar, maar korter dan 2 jaar uitgeschreven? Dan kan je een verzoek voor herstel van je inschrijving indienen woonpunt@wierdenenborgen.nl.
Ben je langer dan 2 jaar uitgeschreven? Dan kunnen we uw inschrijving niet meer herstellen.
-
Pas nadat je een betaalverzoek per e-mail hebt ontvangen, is het mogelijk om je inschrijving te verlengen. Heb je al wel een e-mail ontvangen en kan je nog steeds niet verlengen? Neem dan contact op.
-
Het is alleen mogelijk om je digitaal in te schrijven op Groningen Huurt. Heb je zelf geen e-mailadres? Dan kan je een familielid of vriend(in) vragen of zij hun e-mailadres hiervoor beschikbaar willen stellen.
De meeste bibliotheken beschikken over computers met internet waar je gratis gebruik van kan maken. Ook kan je tijdens openingstijden bij ons terecht. Je kan dan zelfstandig of met hulp van een medewerker je inschrijving digitaal aanmaken.
-
Als je inlogt op Groningen Huurt klik je door naar Mijn account/Mijn profiel. Bij 'Overzicht van mijn gegevens' zie je direct de mogelijkheid om het rekeningnummer te wijzigen.
-
Als je inschrijving wordt beheerd door je bewindvoerder, dan krijgt je bewindvoerder een e-mail met het verzoek tot verlenging. De bewindvoerder kan voor het overmaken van de verlengingskosten contact opnemen met Wierden en Borgen.


